ابزارهای کتاب
ابزارهای کتاب آزمودن ایدههای کسبوکار را برای استفاده شما گردآوری کردهایم.
معرفی ابزار
هر آزمایش کسبوکارِ خوشساخت از چهار جزء تشکیل میشود:
- فرضیه (یکی از فرضیات اولویتدار در نقشه مفروضات)
- آزمایش (شرح آزمایشی که برای تائید یا رد فرضیه اجرا خواهید کرد)
- سنجهها (دادههایی که در آزمایش اندازهگیری خواهند شد)
- معیارهای موفقیت برای سنجههای آزمایشتان.


کارت یادگیری
برای اینکه بتوانید از شواهد حاصل از آزمایشها بینش کسب کنید و آنها را به اقدام تبدیل کنید، میتوانید از کارت یادگیری استفاده کنید.
معرفی ابزار
این کارت شامل ۴ جزء است:
- فرضیه
- دادهها و شواهد حاصل از انجام آزمایش
- آموختهها و بینشهای کلیدی کسب شده از تحلیل شواهد آزمایش
- تصمیمات و اقداماتی که باید انجام دهید.
معرفی ابزار
مجموعه 44 آزمایش مختلف برای آزمودن ایدههای کسبوکار به دو دسته تقسیم میشوند:
۱) آزمایشهای اکتشاف برای این که دریابید که آیا مسیر کلیتان درست است و اینکه مفروضات پایه را بیازمایید و بینشهای اولیهای کسب کنید تا در طی مسیر بهسرعت جهت حرکتتان را اصلاح کنید.
۲) آزمایشهای اعتباربخشی برای این که از درستی مسیری که در پیش گرفتهاید مطمئن شوید و با شواهد قوی اثبات کنید که ایدۀ کسبوکاریتان بهاحتمال خیلی زیاد نتیجهبخش است.
